Fri frakt över 999 kr

Allmänt

Dessa köpvillkor (“Avtalet” nedan) är anpassade för försäljning på Internet (distanshandel). Livet vid kusten AB är den säljande parten.

Livet vid kusten AB
Org nr 559346-5049
Lyckovägen 6 C
312 71 SKUMMESLÖVSSTRAND
Sverige
webshop@livetvidkusten.se

Du, (“kunden” nedan), är den köpande parten. Villkoren i detta Avtal är anpassade för försäljning till privatpersoner som fyllt 18 år med hemvist i Sverige och vid försäljning av varor (produkter nedan)

Villkor eller delar därav i detta Avtal som avviker från tvingande lagstiftning är utan verkan i den mån avvikelsen inte är till förmån för kunden. Detta villkor gäller endast om kunden är privatperson och att köpet avser privat konsumtion.

Bekräftelse, upprättande avtal om köp

När du klickar på knappen “Sluför köp” i kassan sluts detta Avtal.

Därefter skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till webshop@livetvidkusten.se.

Priser

Alla priser som anges är i svenska kronor inklusive moms, för närvarande 25%. Alla produkter säljs var för sig, även om det finns flera produkter på en bild så säljs de styckevis om det inte uttryckligen står i produktbeskrivningen att de säljs i par eller i set. Efter priserna står det vilken produkt som avses.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Fraktavgifter

Vi tillämpar följande fraktavgifter för beställningar inom Sverige:

Orderbelopp under 1000 SEK: Fraktavgift 99 SEK
Orderbelopp över 999 SEK är fraktfria

Betalning

Faktura, Swish samt Klarna Checkout

Genom vårt samarbete med företaget Klarna och deras tjänst kan du välja att få en faktura från dem på dina beställning. Denna faktura hanteras enligt Klarnas rutiner. Var noga med att kontrollera att din e-postadressen är korrekt ifylld.

Vill du läsa mer om Klarnas regler och rutiner hittar du det här: www.klarna.se.

Produkter

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.

Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vissa produkter kan se större eller mindre ut på bild än vad de är i verkligheten, vi ber dig därför att noga läsa måttangivelserna i produkttexten.

Vi byter aldrig ut någon produkt mot en annan om den beställda skulle vara slutsåld.

Leveranssätt

Din order levereras till närmsta, eller valda, utlämningsställe.

Leveranstid

Produkterna skickas så snabbt som möjligt, inom 2-3 helgfria vardagar och sedan tillkommer frakttiden som kan variera mellan 1-3 dagar beroende på var i landet produkterna skickas. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: webshop@livetvidkusten.se.

Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Vi reserverar oss också för lagersaldofel och slutförsäljning.

Öppet köp / Ångerrätt

Som konsument har du rätt att ångra eller byta din produkt inom 14 dagar från det att du tagit emot leveransen.

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss webshop@livetvidkusten.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka produkter som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom de lagstiftade 14 dagarna efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och ansvarar för skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Produkter som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här

Skadat gods

Om produkten skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail till webshop@livetvidkusten.se omgående men dock senast inom 5 dagar. Om en produkt skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är det du som kund som är ansvarig.

Outlöst paket

Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur av fraktbolaget så förbehåller vi oss rätten att debitera dig minst 300 kronor och den faktiska kostnaden för frakten.

Reklamationer

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå produkt skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt produkt.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till webshop@livetvidkusten.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Ändringar till dessa köpvillkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.Faktura, Swish samt Klarna Checkout

Genom vårt samarbete med företaget Klarna och deras tjänst kan du välja att få en faktura från dem på dina beställning. Denna faktura hanteras enligt Klarnas rutiner. Var noga med att kontrollera att din e-postadressen är korrekt ifylld.

Vill du läsa mer om Klarnas regler och rutiner hittar du det här: www.klarna.se.

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår hemsida. Genom att surfa på denna webbplats godkänner du vår användning av cookies.